یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۵۱:۴۴

با برگزاری مناقصه انجام می‌شود
جذب سرمایه برای بازسازی سکوهای نفتی شرکت نفت فلات قاره
ایران دریلینگ: مناقصه بازسازی سکوهای نفتی با هدف ارتقای ایمنی به روش EPCF در دستور کار شرکت نفت فلات قاره گرفت. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در حاشیه آئین رسمی افتتاح پایانه شناور صادراتی خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران با بیان این که برای بازسازی سکوهای نفتی در مناطق عملیاتی نفت فلات قاره در  حال جذب سرمایه‌گذار با روش EPCF هستیم، گفت: در حال حاضر بازرسی فنی زیر آب و روی آب انجام شده و به زودی برای مناقصه آماده می‌شویم. وی تصریح کرد: هم‌اینک ١٨٠ سازه دریایی مسکونی، تولیدی و عملیاتی در مناطق عملیاتی نفت فلات قاره وجود دارد که پس از بررسی‌های فنی هرکدام از آنها که شرایط نامناست‌تری داشته باشند در اولویت تعمیر قرار می‌گیرند.

مزایده شناور سورنا

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره هزینه ساخت ساخت شناور صادراتی خلیج‌فارس که قرارداد آن با سامسونگ کره جنوبی منعقد شده بود را  ٢٥٠ میلیون دلار اعلام کرد. مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد که بیمه و رعایت استانداردهای شناور خلیج‌فارس کاملا داخلی است. وی افزود: شرکت نفت فلات قاره با دارا بودن امکان صادرات ٦ نوع از هشت نوع نفت صادراتی ایران تاکنون هیچ مشکلی برای تولید و فروش نفت نداشته است. حافظی درباره سرنوشت پایانه صادراتی سورنا نیز گفت: این پایانه بیش از ٤٠ سال قدمت دارد که تا همین دیروز با همت و تلاش کارشناسان نفت فلات قاره برای صادرات، حفظ و نگهداری می‌شد که قرار است به مزایده گذاشته شود.

عزم دولت برای توسعه میدان‌های مشترک

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به سرنوشت میدان‌های مشترک موجود در حوزه عملیاتی این شرکت تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای تولید از میدان‌های مشترک با استفاده از نیروی انسانی و مدیریتی و نیز تجهیزات در اختیار به کار می‌گیریم و در حال حاضر مشکلی برای توسعه میدان‌های مشترک وجود ندارد. وی افزود: با مجوزی که دولت برای اختصاص اعتبار به میدان‌های مشترک غرب کارون داده است مشخص می‌شود که تلاش قابل توجهی برای توسعه میدان‌های مشترک وجود دارد.

آماده سازی بسته توسعه‌ای میدان نفتی نوروز

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره درباره تولید میدان نفتی نوروز قدیم افزود: این میدان در حال حاضر ٤ حلقه چاه در تولید دارد و ٨ هزار بشکه نفت تولید می‌کند. وی با اشاره به این که مطالعات مخزن میدان نوروز قدیم در حال انجام است، گفت: بسته توسعه‌ای این میدان در حال آماده‌سازی بوده و جزو کاندیداهای سرمایه‌گذاری مجدد شرکت ملی نفت ایران است. سرمایه‌گذاری در دریا با توجه به قیمت‌های فعلی تهدیدکننده است اما هنوز جا برای سرمایه‌گذاری دارد. حافظی همچنین درباره میزان نفت وارد شده به پایانه صادراتی خلیج‌فارس تصریح کرد: در حال حاضر بین ٧٠ تا ١٠٠ هزار بشکه نفت سروش و نوروز وارد خلیج‌فارس می‌شود. وی در مورد میدان سلمان نیز گفت: میدان گازی سلمان با سه سکو و خطوط لوله آماده انتقال گاز است و ما از خرداد ماه امسال آماده صادرات بوده‌ایم.


  کد خبر : 598
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :